Teknologi gir ingen verdi for bedriften din. Bedriften skal ikke være redde ved å sette seg mål fordi det absolutt ikke er noen ulemper med prossesen. Mål kan gi forretningsideer og være med på å måle resultater. Et utrolig antall bedriftseiere og medlemmer følger ikke noen form for IT-strategi, og de kan gå fra en krise til en annen situasjon uten noen form for veiledene filosofi.
Fra vårt syn er dette en veldig dårlig strategi for å drive en viktig del av virksomheten. Så vi må begynne å spørre oss selv, og noen av kundene våre, hvorfor lager de ikke mer omfattende planer? Nedefor finner du de viktigste grunnene til at du kanskje ikke har en IT-strategi på plass.
Forretningsmålene dine er ikke definert.
Hvis du ikke har en visjon om hvor virksomheten din skal gå, vil du får problemer med å bruke teknologien. En god IT-plan flyter fra fokus på vekst fra start. Hvis du ikke er sikker på hva du vil oppnå med virksomheten din, finnes det ingen maskinvare, programvare eller kommunikasjonsverktøy som vil hjelpe deg med å komme deg videre.
Du forstår ikke fordelene med en IT strategi:
De fleste bedrifteeiere har ingen tanker om at de trenger en IT-strategi. De forstår ikke at de kan spare penger eller nå forretningsmålene raskere ved bruk av teknologi. Men det er alt en god IT-plan egentlig er – bare en måte å finne ut hvor bedriften din skal, og hvordan du kan forbedre tingene for bedriften din og kundene dine som bruker teknologi.
Du er ikke sikker på hvor du skal begynne med planen din:
Technology is an overwhelming topic for most of business people since they don’t understand the tools they are using. They really don’t know what’s going on, much less the ones they need. If you are really not sure when and where, to begin with, your IT strategy, then it’s a sign that you need to find a new outsourced provider.
Din forrige strategi fungerte ikke:
Når kunder, kriser og utgifter kommer, vil IT-strategien som bedriften prøver ødelegges- men leverandøren av teknologistøtte som har vært igjennom dette før, vil hindre deg i denne prossesen til å sette urealistiske strategier på plass.