Tips for effective advocacy for agriculture

‘’Landbruk er en del av deg, men det er ikke for alle.’’ I dagens verden er det informasjon overalt og ikke minst lett tilgjengelig. Vi kommer til å snakke om noen veldig lønnsomme år i landbruket, sannsynligvis noen av de beste årene. Etterspørselen av produktene våre er gode. Desverre som en av de viktigste oppgavene – en forkjemper for deres landbruksutdanningsprogram. En talsmann for landbruket – noen ganger er det omtalt som en talsmann, men det kan være hvem som helst som jobber for å formidle intensjonshistorien til landbruket. Enten det er en bonde eller noen andre, så kan noen gjøre sitt for å støtte dagens bønder. Alle bør forstå hvor maten kommer ifra.

Velg en platform for din talsmann:

Det er mange forbrukere som ønsker å lære mer om hvordan mat produseres, men ikke vet hvor de skal henvende seg til. Det kan være spennende å dele sin lidenskap, og du vil starte sterkt, så prøv å velg en platform å fokusere på først.

Hold deg til en plan:

You’ll gain a community by interacting with the website, and that means posting. To keep yourself accountable, set a schedule of when you’ll always post. This can be every day or a couple a week. You can share about farming (advocacy) practices or even just a quick picture of what you did that day. Real, informational captions are worth their weight in gold.

Engasjer deg aktivt:

Når markedene blir tøffe og bonden sliter eller blir tvunget til å legge ned virksomheten på grunn av vanskelige tider, er det noe ingen som ønsker å se. Det er mange landbruksbloggere og foredragsholdere der ute som har generelt nok med interesse for å bygge merkevarer, styrke budskapet og tjene penger som en liten bedrift gjennom innflytelse på sosiale medier eller konferansepartnerskap.

Ikke mist motivasjonen:

Motiver bøndene I ditt område til å snakke om god praksis som hjelper alle, og ikke la dem bli umotivert av andre. Å forklare din livsstil på sosiale medier, gjør deg veldig sårbar, og det kan være skummelt og det kan bli værre. Du bør derfor vite at noen mennesker er uenig i det du deler, og det er greit. Husk at poenget med det du gjør er å skape en respektful samtale som begge parter kan vokse fra. Vi har hørt gang på gang at bønder trenger å dele historien sin, og det er sant for å kunne legge ut pålitelig og ekte matinformasjon til alle som leter etter den.

Recommended Posts